7 نوآور برتر اینشورتکی در سال 2023 را بشناسید

صنعت بیمه به شدت بر روی تحول دیجیتال سرمایه گذاری میکند با این هدف که:
– فرآیندهای دائمی را خودکار کند
– مزیت رقابتی به دست آورد
– خدمات و قیمت بهتری به مشتریان بدهد
اگرچه برخی از شرکتهای بیمه سنتی از مدلهای داخلی استفاده میکنند، اما شرکتهای اینشورتکی اکثر فعالیتهای نوآورانه این بخش را انجام میدهند. بنابراین، بیش از ۸۰ درصد از شرکتهای فعلی در شرکتهای فناوری بیمه سرمایهگذاری کردهاند یا با آنها شریک شدهاند. طبق برخی آمارها، ترکیب فناوریهای اینشورتکی به ترتیب حجم، متشکل از تحلیل پیشبینیگر (۲۳%)، چتبات، اپلیکیشن موبایلی اختصاصی، اینترنت اشیا و پخش ویدئو هر یک ۱۵%) و انبار داده و بلاکچین (هر یک با ۸%) است.
از سوی دیگر، برخی از شرکتهای فناوری بیمه تلاش میکنند تا با فروش مستقیم پوشش به مشتریان از طریق فناوریهای برتر، جایگزین شرکتهای فعلی شوند. پیشبینی میشود که بازار فناوری بیمه تا سال ۲۰۲۵ سالانه بیش از ۵۰ درصد رشد کند، خواه برهمزننده باشد یا سازگار با شرایط فعلی آن. در سال ۲۰۲۲، حوزههای سرمایهگذاری بیمهگران شامل بلاکچین و فناوریهای دفتر کل توزیعشده، فناوریهای موبایلی، خودکارسازی روباتیک فرایندها، تحلیل داده، امنیت سایبری، تملک و پردازش دادهها، امنیت دادهها، رایانش و ذخیره ابری و هوش مصنوعی بوده است (شکل زیر).
بر اساس مواردی که درباره آنها صحبت شد، در این مقاله ۷ نوآور برتر اینشورتکی در سال ۲۰۲۳ و فناوریها و خدمات آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.
ویرچوال آی تکنولوجیز ریسک را به طور دقیق و سریع پذیرهنویسی میکند
کار بیمه ضرورتا قیمتگذاری ریسک (پذیرهنویسی ریسک) است. چندین نسل است که بیمهگران به صورت دستی دادهها را برای تعیین ریسک تفسیر میکنند. با این حال، در حال حاضر ۸۵٪ از مشتریان انتظار دارند که پذیرهنویسی سریع و فوری داشته باشند و بیشتر در دسترس بودن دادهها، پذیرهنویسی دستی را بیفایده میکند. بنابراین، پذیرهنویسان از مدلهای هوش مصنوعی، به ویژه تجزیه و تحلیل پیشرفته، برای سرعت بخشیدن به فرآیند امتیازدهی ریسک و تفسیر مقادیر بزرگ دادهها به صورت ۷/۲۴ استفاده میکنند.
ویرچوال آی تکنولوجیز به بیمهگران و بیمهگران اتکایی به عنوان یک پلتفرم «بیمه به عنوان خدمت» کمک میکند. مشترکین پلتفرم ابری این شرکت میتوانند از تجزیه و تحلیلهای پیشرفته برای محاسبه سریع امتیاز ریسک مشتریان خود بهره مند شوند.
پلتفرم ویرچوال آی تکنولوجیز:
– فرآیند پذیرهنویسی را تسریع و خودکار میکند.
– ریسک را با دقت بیشتری محاسبه میکند تا به شیوههای مدیریت ریسک شرکتهای بیمه کمک کند.
– خطاهای انسانی را در حین انجام پذیرهنویسی کاهش میدهد.
ویرچوال آی تکنولوجیز همچنین از ارزیابان خسارت پشتیبانی میکند. این پلتفرم یک کانال پخش ویدئوی امن را برای کاربران ارائه میدهد. بنابراین، بررسی از راه دور خسارت و مستندسازی از راه دور اولین اعلان خسارت (FNOL) را امکانپذیر میکند.
اتریسک پردازش خسارات را با بلاکچین تغییر میدهد
پردازش خسارات به روش سنتی دارای چند مرحله است. هدف اولیه بررسی ابتدایی خسارت و مراحل بررسی بیمهنامه، تعیین مشروعیت خسارت است. با این حال، هر یک از این مراحل برای بیمهشدگانی که عمدتا کلاهبردار نیستند و پس از یک رویداد فاجعهبار خواهان حلوفصل هستند، زمانبر و استرسزا است.
به عنوان مثال، هنگامی که به اندازه میلیلیتر مشخص شده در قرارداد هوشمند باران میبارد، بیمه کشاورزی به طور خودکار به مرحله پرداخت میرود و از بررسی اولیه خسارت و بررسی بیمهنامه صرفنظر میکند. از آنجایی که اتریسک به دادههای بارندگی از یک ارائهدهنده داده شخص ثالث دسترسی دارد، دادهها نشان میدهند که این ادعا تقلبی نیست.
اوینیو استفاده از اینترنت اشیا برای اندازه گیری خطر واقعی رانندگی
یکی دیگر از حوزههای بیمهای ممکنی که میتوان در آن از فناوری به طور موثر استفاده کرد، بیمه خودرو است. وسایل نقلیه هوشمند و خودران به طور فزایندهای محبوبیت مییابند. همچنین بسیاری از گجتهای هوشمند مانند تلفنها را میتوان با خودروها متصل کرد. در نتیجه، دستگاههای اینترنت اشیا میتوانند اطلاعات دقیقتری در مورد عادات رانندگان و وضعیت وسایل نقلیه به بیمهگران ارائه دهند، زیرا اینترنت اشیا جریان دادههای آنی را فراهم میکند.
برخی از پیشگامان، مانند اوینیو، از اینترنت اشیا برای به دست آوردن دادههای غنیتر برای بیمهنامه خودرو استفاده میکنند. در مقابل، اوینیو حق بیمه کمتری را به رانندگان و دارندگان خودرو ارائه میکند، اگر:
– ماشین خودران باشد (اوینیو با کمک یک مدل هوش مصنوعی ارزیابی میکند که آیا ماشین خودران است یا نه).
– رانندگان ریسکگریز شوند (کاهش سرعت، شتاب، استراحت کامل و غیره).
– رانندگان مسیرهای امنتری را انتخاب کنند (در سال ۲۰۱۹ اوینیو شرکت بتر درایو را برای اندازهگیری خطر مسیر تملک کرد).
بیدئو افزایش ارزیابی خسارات از طریق مدلهای هوش مصنوعی
شرکتهای بیمه باید داراییهای نقدی کافی برای پوشش خسارات جهت جلوگیری از ورشکستگی داشته باشند. برآورد ارزش مالی «خسارات گزارششده اما تسویهنشده» یکی از تکنیکهای مدیریت مؤثر ریسک نقدینگی است.
برای برآورد تعهدات شرکتهای بیمه، ارزیابان خسارت بررسی اولیه را انجام میدهند. امروزه، طیف وسیعی از مدلهای هوش مصنوعی میتوانند ارزیابی خسارات را افزایش دهند.
بیدئو پلتفرمی را برای شرکتهای بیمه اموال ارائه میدهد که قابلیتهای هوش مصنوعی مختلفی را برای بهبود مراحل مختلف رسیدگی به خسارات به شرح زیر ارائه میدهد:
– یک ربات چت مبتنی بر پردازش زبان طبیعی از طریق برنامه تلفن همراه بیدئو در هنگام بروز خسارت با خسارتدیدگان در تعامل است. محل حادثه با استفاده از اپلیکیشن موبایل استخراج میشود. در همین حال، یک چتبات به مشتریان آموزش میدهد که چگونه از خسارت عکسبرداری و فیلمبرداری کرده و آن را در سیستم آپلود کنند. اگر آپلود مشتری با استانداردهای کیفیت مطابقت نداشته باشد، چتبات به او اطلاع میدهد و روند آپلود دوباره شروع میشود.
– مدل بینایی کامپیوتری پلتفرم بیدئو و ارزیابان خسارت، عکسها و ویدیوهای آپلود شده را از راه دور بررسی میکنند. ارزیابان خسارت میتوانند موارد بیشتری را از طریق تحقیقات از راه دور بررسی کنند. علاوه بر این، پیادهسازی مدلهای بینایی کامپیوتری احتمال اشتباه در ارزیابی خسارت را کاهش میدهد و پردازش کلی خسارت بیمهگران را افزایش میدهد.
داکادو به بیمهشدگانی که سبک زندگی سالمی دارند، پاداش میدهد
تنها در ایالات متحده، ارزش بازار بیمه سلامت بیش از یک تریلیون دلار است. بنابراین، ارزش سرمایهگذاری در فناوریهایی را دارد که مزیت رقابتی ایجاد میکنند. شرکتهای بیمه سلامت میتوانند تعهدات خود را کاهش دهند و با تشویق مشتریان به سبک زندگی سالم تر، پاسخگویی و وضعیت ESG خود را بهبود بخشند. در عین حال میتوانند با ارائه خدمات کمهزینه، سهم بازار خود را گسترش دهند.
پلتفرم مشارکت دیجیتالی سلامت داکادو در این راه به بیمهگران سلامت کمک میکند. دستگاههای مشتریان، مانند گوشیها و ساعتهای هوشمند، از طریق API یکپارچه میشوند. در نتیجه، داکادو اطلاعاتی در مورد عادات افراد جمعآوری میکند و به بیمه گران ارائه میدهد:
– امتیازدهی خطر واقعی: خطر مرگومیر و بیماریها را ارزیابی میکند.
– قابلیت پیشگیری از خسارت: سیستم امتیاز مبتنی بر رفتار، با توجه به بهبود کیفیت زندگی بیمهشدگان به آنها پاداش میدهد.
– محصول متمایز: همانطور که این روزها زیاد گفته میشود، بیمه دیگر فقط برای جبران خسارات مالی نیست. مشتریان از ارائه دهندگان بیمه خود میخواهند که تکنیکهای تضمین و پیشگیری از ضرر را ارائه دهند. داکادو چنین اهرمی را برای فروشندگان بیمه سلامت ارائه میدهد.
سلسیوس پرو مدیریت علمی ریسک زیستمحیطی را ارائه میدهد
موضوع آب و هوا یکی از مهمترین چالشهایی است که کسبوکارها با آن مواجه هستند، به طوری که ۹۷ درصد از شرکتها به نوعی تحت تأثیر قرار میگیرند. شرایط آب و هوایی شدید، که ۵ برابر رایجتر از ۵۰ سال پیش است، ممکن است بر نیمی از فعالیتهای کسبوکار تأثیر بگذارد. شرکتها برای محافظت از خود در برابر عواقب مالی بلایای فاجعه بار آب و هوا، طرحهای بیمه تجاری فجایع طبیعی (Nat Cat) را دریافت میکنند. رویدادهای شدید آب و هوایی و تقاضای بیشتر برای بیمههای فجایع طبیعی منجر به افزایش ۱۷ درصدی خسارت به اقلام بیمهشده مربوط به این بیمه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ شده است.
بنابراین، برای جلوگیری از ورشکستگی، فروشندگان بیمه فجایع طبیعی باید یک ارزیابی علمی ریسک بر اساس خطرات زیست محیطی داشته باشند. مجموعه دادهها و الگوریتمهای گسترده سلسیوس پرو به طور عینی خطرات فجایع را کمّی میکند.
سلسیوس پرو:
– یک انبار داده داخلی میسازد که در آن دادهها از ایستگاههای مختلف هواشناسی جریان مییابند و هر روز مجموعه دادههای تاریخی را غنی میکنند.
– تجزیه و تحلیل پیشرفتهای را برای تفسیر کلاندادهها و بصریسازی ریسک فجایع طبیعی پیادهسازی میکند.
لیمونید یکی از شرکتهای فناوری بیمه است که به جای حمایت از بیمهگران مستقر در سفر تحول دیجیتالشان، پوششهای خود را با فناوریهای دیجیتال خودش میفروشد (مانند Etherisc).
با این حال، لیموناد به جای فروش پوششهای بیمه از طریق کارگزاران یا محیطهای اداری وقتگیر، پوششهای خود را به طور مستقیم در محیطهای دیجیتال و تنها از طریق یک برنامه موبایل سفارشی (مستقیم به مشتری (D۲C)) میفروشد.
این شرکت پوششهای مختلفی را ارائه میکند، از جمله:
– بیمه مستاجرین
– بیمه صاحب خانه
– بیمه حیوانات خانگی
– بیمه خودرو
به لطف فروش پوشش دیجیتالی و چتبات بیمهای که تعاملات با مشتری را خودکار میکند، لیمونید خدمات سریعتری را در مقایسه با بسیاری از شرکتهای فعلی ارائه میکند که ظاهرا رضایت مشتری را افزایش میدهد. به عنوان مثال، در اپاستور نرمافزار این شرکت تقریبا پنج ستاره است.