مولفه های پیشرفت دیجیتالی صنعت بیمه

تحول دیجیتال مولفه های حیاتی صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار داده است و پذیرندگان اولیه این تحول مزایای آن را در زمینه های کلیدی زیر مشاهده می کنند:
• هدایت تعالی و کارایی
در یک محیط کم بهره و با رشد کم، بیمهگران باید هرجا که ممکن است مراقب هزینه و منافع بلندمدت باشند. تحول دیجیتال با معرفی رویکردهای جدید مانند یکپارچه سازی، API ها، اتوماسیون، تحولات سیستم، برون سپاری، خدمات مشترک و مشارکت، این امر را آسان تر می کند. برخی از راههای دیگر برای تبدیل شرکتهای بیمه، انتقال عملیات به فضای ابری و استفاده پویا از منابع و داراییها است.
در مقابل این پسزمینه، تحول دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به احتمال زیاد در حوزه پردازش ادعاهای دیجیتالی استفاده میشود که به رضایت مشتری کمک میکند.
• شخصی سازی پیشنهادات خدمات
نیازها و تقاضاهای در حال تغییر مشتریان، تحول دیجیتال را شکل داد تا شامل مجموعه خدمات شخصی تر و مجموعه ای از محصولات باشد. هوش مصنوعی برای ارائه بسته های شخصی سازی شده به مشتریان، دقیقاً بر اساس نیازهای آنها استفاده می شود. افزونهها و راهحلهای بیمه مناسب به این معنی است که مدل قدیمی کاملا منسوخ شده است.
• تحول در فناوری های اصلی
شرکت های موجود در بخش اینشورتک (InsurTech) پیشگام مدل های کسب و کار نوآورانه هستند. این زمانی است که بازیکنان جدیدی در صحنه ظهور می کنند و مجهز به فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیشرفته و اتوماسیون فرآیندهای رباتیک هستند. تحول دیجیتال همزمانی را در بین فرآیندهای مختلف ایجاد می کند و باعث افزایش فروش، بهره وری و درآمد می شود.
• ارتباط سریعتر و زمان کمتر برای بازاریابی
تحول دیجیتال توسعه را تقویت می کند و زمان عرضه محصولات و خدمات بیمه ای جدید را کوتاه می کند.
فرآیند تحول دیجیتال در صنعت بیمه
ابزارها و برنامههایی که می توان برای تحول دیجیتال در صنعت بیمه استفاده نمود مواردی همچون:
- هوش مصنوعی
- اینترنت اشیا
- یادگیری ماشین
- تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده
- دادههای بزرگ
- خدمات مبتنی بر ابر
هستند که جرقهای برای تحول دیجیتالی در این صنعت می باشند. و در حالی که این ابزارها حیاتی هستند، فرآیند تحول دیجیتالی بسیار بیشتر از نصب نرم افزار جدید است.
برای شرکت هایی که ترکیبی پیچیده از سیستمهای قدیمی فناوری اطلاعات دارند، ایده پیاده سازی همه این بهروزرسانیهای دیجیتال و پیادهسازی سیستمهای جدید میتواند دلهرهآور، پرهزینه و پرخطر به نظر برسد. با این حال همانطور که در ابتدا گفته شد تحول دیجیتال را بایستی به عنوان یک سفر تجسم کرد و برای موفقیت در آن تبیین یک نقشه راه تحول دیجیتال متناسب با روندهای فناوری و صنعت امری بدیهی و لازم است.
با استفاده از نقشه راه تحول دیجیتال می توان مقاصدی را در این سفر در نظر گرفت. بطور مثال پیاده سازی یک زیرساخت مبتنی بر ابر به شما امکان میدهد به سرعت رویکردی چابک و چند مرحلهای برای تحول دیجیتال خود ایجاد نمایید. و یا با انتخاب یکی از خدمات کسب و کاری در صنعت بیمه حرکت در این مسیر را شروع کنید و به دنبال راهحلهایی باشید که شما را قادر میسازد تا به طور مؤثر همه دادههای خود را در یک مکان جمعآوری و متحد کنید.
مهم نیست که از کجا شروع می کنید، یکی از ویژگی های مهمی که باید در طول سفر تحول دیجیتال خود در نظر بگیرید، توانایی فناوری شما برای به روز رسانی مداوم و به روز ماندن است. برای این منظور می توانید از رویکرد دِو اوپس (DevOps) در سازمان خود استفاده نمایید. با راهحلهایی که همیشه سبز هستند، میتوانید همیشه نوآور باشید و ایده های جدیدی را تجربه کنید که توسط فناوریهای نوین و قابل استقرار که همیشه جاری و در حال به روز هستند، تقویت شده است.
پیاده سازی چنین رویکردی می تواند به عنوان یکی از مهمترین مزایای اصلی تحول دیجیتال در صنعت بیمه باشد. چنین ساختاری به شما این امکان را میدهد تا راهحلهای جدیدی را با استفاده از یک برنامه ریزی استراتژیک، قبل از اینکه مشتریان شما بدانند که به آنها نیاز دارند، برای آنها به ارمغان آورید.