پلتفرم بیمانی(خسارت برخط)

معرفی:

پلتفرم خسارت برخط، سامانه هوشمند یکپارچه رسیدگی و پرداخت خسارت برخط است که باهدف اعلام حادثه، ثبت، ارزیابی و رسیدگی و پرداخت خسارت در تمامی رشته‌های بیمه طراحی و تولید شده است. در این پلتفرم در فاز اول سرویس خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون نیاز به کروکی ارائه خواهد شد به صورتی که مقصر حادثه و زیان‌دیده بدون نیاز به مراجعه حضوری کارشناس ارزیاب خسارت بیمه و پلیس می‌توانند اعلام حادثه نموده و نسبت به ایجاد پرونده الکترونیکی خسارت خود اقدام نمایند.  

پلتفرم خسارت برخط به‌تدریج در برگیرنده کلیه عملیات و فرایندهای خسارت به‌صورت برخط و هوشمند خواهد بود به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه و شرکت‌ها و اشخاص ارزیاب خسارت می‌توانند در این پلتفرم سرویس‌های خود را دریافت نمایند.

اهداف:

ایجاد سازوکار نظارتی بر رعایت مقررات و ضوابط خسارت برخط بیمه‌های خودرو جهت بیمه مرکزی.

کاهش زمان و هزینه رسیدگی و پرداخت خسارت برای زیان‌دیدگان، مقصران تصادف و شرکت­های بیمه.

تحول دیجیتالی در فرایند پرداخت خسارت در صنعت بیمه.

تحلیل رفتار رانندگان.

شناسایی رانندگان پرریسک.

کاهش تقلبات و تخلفات از طریق تشخیص و جلوگیری از تصادفات ساختگی یا ارزیابی­های بعضاً ناعادلانه.

گستردگی ارائه خدمات اعلام حادثه و خسارت در سراسر کشور.

گامی در جهت اجرای دولت الکترونیک.

بالابردن کیفیت ارزیابی خسارت توسط کارشناسان به کمک یکپارچه­سازی داده­ها.

تسهیل پیگیری پرونده­های بیمه تصادفات توسط رانندگان و شرکت­های بیمه.

فراهم شدن داده­ها و KPIها برای ارزیابی عملکرد شرکت­های بیمه و شرکت‌های ارزیاب خسارت.

یکپارچه‌سازی خدمات قابل‌ارائه در تصادفات رانندگی (شامل کروکی، اورژانس، امدادخودرو، یدک‌کش و غیره)

شناسایی مناطق پرخطر و حادثه‌خیز در تصادفات رانندگی.

شناسایی رانندگان پرریسک.

اتوماسیون و هوشمندسازی فرایندها و عملیات مرتبط به خسارت بیمه‌نامه و ایجاد زمینه مشارکت و همکاری شرکت‌های بیمه، شرکت‌ها و اشخاص ارزیاب خسارت در طراحی و بهره‌برداری از سرویس‌های پلتفرم.

 

حوزه‌ها:

عملیات اعلام حادثه بیمه‌های اتومبیل.

عملیات ارزیابی خسارت بیمه‌های اتومبیل.

عملیات تشکیل الکترونیکی پرونده خسارت بیمه‌های اتومبیل.

 

محدوده:

بیمه مرکزی.

شرکت‌های بیمه.

شرکت‌ها و کارشناسان ارزیاب خسارت صنعت بیمه.

شرکت‌های استارت‌آپ بیمه (اینشورتک ها)

قوه قضائیه.

شورای حل اختلاف.

پلیس.

وزارت بهداشت.

اورژانس.

پزشک قانونی.

سازمان راهداری.

آتش‌نشانی.

تعمیرگاه‌ها.

شرکت‌های امدادخودرو.

شرکت‌های طراحی کننده برنامه‌های مسیریابی برخط.

شرکت‌های ارائه خدمات یدک‌کش.

زیان‌دیده و مقصر حادثه.

کارشناسان بازدید صنعت بیمه.

 

شرح خدمات:

اعلام حادثه و خسارت برخط جهت رسیدگی و پرداخت تصادفات مالی)خسارتی( تا حد پوشش بیمه شخص ثالث که نیازی به تأیید و یا کروکی پلیس ندارند.

اعلام حادثه و خسارت برخط جهت رسیدگی و پرداخت تصادفات مالی)خسارتی بیش از حد پوشش بیمه شخص ثالث و یا غیر سازشی که نیاز به تأیید و یا کروکی پلیس دارند.

اعلام حادثه و خسارت برخط جهت تصادفات منجر به جرح و فوت.

تشکیل پرونده الکترونیکی خسارت‌های مالی.

تشکیل پرونده الکترونیکی خسارت‌های جانی (جرح و فوت).

ارائه پنل مشاهده وضعیت خسارت جهت حذف مراجعات حضوری افراد به دستگاه­های ذی‌ربط تصادفات از جمله شرکت­های بیمه، پلیس راهور و غیره.

ارائه خدمات 7 روز هفته و 24 ساعته مرکز ارتباط جهت پاسخگوی به درخواست‌ها و سؤالات.

ارائه خدمات یکپارچه در زمان تصادف شامل کروکی برخط، ارزیابی خسارت برخط، امدادخودرو، یدک‌کش، اورژانس و غیره بر اساس موقعیت مکان تصادف.