درباره ما

سنحاب | سامانه نگار حامی بیمه

شرکت سامانه نگار حامی بیمه با نام تجاری سنحاب، در سال 1394 به‌صورت شركت سهامي خاص تأسيس و طي شماره 488999 مورخ 24 /12/1394در اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران با سرمایه  1.000.000 ریال به ثبت رسيده‌ و  با تغییر اعضاء هیئت‌مدیره و مدیرعامل از سال 1398 فعالیت رسمی خود را به‌عنوان بازوی اجرایی فناوری اطلاعات و مجری پروژه‌های حاکمیتی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأمین و طراحی و تولید زیرساخت‌ها، پلتفرم‌ها و سرویس‌های موردنیاز صنعت بیمه، شروع نموده است.

شرکت در راستای توسعه فعالیت‌های خود و دستیابی به منظر فناوری تحول دیجیتال بیمه علاوه بر اینکه امکان همکاری و مشارکت شرکت‌های تأمین‌کننده نرم‌افزار یکپارچه بیمه‌گری (Core Insurane) را در طراحی ، تولید و استقرار زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های موردنیاز حاکمیتی و صنعت بیمه فراهم نموده، این امکان فراهم شده است که اینشورتک‌ها و استارت‌آپ‌های بیمه نیز بتوانند در راستای حل مسائل و چالش‌های صنعت بیمه، راهکارها و محصولات مبتنی بر فناوری خود را به شرکت معرفی نمایند تا پس از بررسی و تأیید ارزیابی فنی و کسب‌وکاری آن، قرارداد مشارکت در ارائه سرویس با شرکت سنحاب منعقد و راهکار یا محصول به صنعت بیمه ارائه شود.

سهام‌داران شرکت:

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

تعاونی مصرف کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

چشم‌انداز:

شرکتی متعالی و چابک، پیشرو و نوآور در زیست‌بوم  فناوری صنعت بیمه خواهد بود به‌طوری‌که به‌عنوان یکی از ده شرکت برتر در حوزه ایجاد، بومی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا، کسب اعتبار و جایگاه مناسب را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اخذ نماید.

مأموریت:

شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی تلاش می‌نماید با پشتوانه سرمایه‌های انسانی خلاق، مجرب و متخصص و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا، بستر و زمینه دستیابی به منظر فناوری تحول دیجیتال زیست‌بوم صنعت بیمه را از طریق طراحی، تولید، استقرار و پشتیبانی زیرساخت‌ها و پلت فرم‌های موردنیاز صنعت بیمه (بیمه مرکزی و مؤسسات بیمه‌ای) کسب نماید و در راستای حمایت از نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان مشارکت و همکاری در ارائه راهکارها و محصولات مبتنی بر فناوری را با اینشورتک‌ها و استارت‌آپ‌های بیمه‌ای فراهم نماید به‌طوری‌که رضایت‌مندی ذی‌نفعان و مخاطبان صنعت بیمه از ارائه محصولات و خدمات غیرحضوری و دیجیتال افزایش یابد.

اهداف راهبردی:

پیشبرد دستیابی به نظارت هوشمند و برخط بیمه مرکزی از طریق خودکار و هوشمندسازی نظارت بر قوانین و مقررات بیمه.

دستیابی به منظر فناوری تحول دیجیتال بیمه از طریق تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌ها، پلتفرم‌ها و سرویس‌های موردنیاز صنعت بیمه.

کسب رضایت ذی‌نفعان و مخاطبان صنعت بیمه از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های موردنیاز ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتال مؤسسات بیمه‌ای (شرکت‌های بیمه، شرکت‌های ارزیاب خسارت، شرکت‌های کارگزاری و غیره).

همکاری، هم‌افزایی و مشارکت با شرکای تجاری و کلیدی مؤثر (شرکت‌های تأمین‌کننده نرم‌افزار بیمه‌گری) در دستیابی به منظر فناوری تحویل دیجیتال صنعت بیمه کشور.

کسب موقعیت ممتاز در زیست‌بوم صنعت بیمه کشور به‌منظور تضمین سودآوری پایدار.

ارتقای چابکی و بهره‌وری صنعت بیمه از طریق نوآوری و به‌کارگیری فناوری بیمه‌ای موردنیاز.

پیشرو در نوآوری و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت بیمه کشور.

همکاری و مشارکت با استارت‌آپ‌ها و اینشورتک‌ها جهت ارائه راهکار و محصولات مبتنی بر فناوری.

همکاری و مشارکت با ارائه‌کننده‌های فناوری بیمه جهت تأمین، طراحی و استقرار زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های موردنیاز صنعت بیمه.

همکاری با پژوهشکده بیمه به منظور فرهنگ سازی و آموزش مباحث فناوری بیمه جهت کارکنان صنعت بیمه و مشتریان