بیمانی (پلتفرم مدیریت خسارت برخط)

معرفی:

بیمانی، پلتفرم هوشمند یکپارچه مدیریت، رسیدگی و پرداخت خسارت برخط است که باهدف اعلام حادثه، ثبت، ارزیابی و رسیدگی و پرداخت خسارت در تمامی رشته‌های بیمه طراحی و تولید شده است. در این پلتفرم در فاز اول سرویس خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون نیاز به کروکی ارائه خواهد شد به صورتی که مقصر حادثه و زیان‌دیده بدون نیاز به مراجعه حضوری کارشناس ارزیاب خسارت بیمه و پلیس می‌توانند اعلام حادثه نموده و نسبت به ایجاد پرونده الکترونیکی خسارت خود اقدام نمایند.
این پلتفرم به‌تدریج در برگیرنده کلیه عملیات و فرایندهای خسارت به‌صورت برخط و هوشمند خواهد بود به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه و شرکت‌ها و اشخاص ارزیاب خسارت می‌توانند در این پلتفرم سرویس‌های خود را دریافت نمایند.

 

اهداف:

1- ایجاد سازوکار نظارتی بر رعایت مقررات و ضوابط خسارت برخط جهت بیمه مرکزی
2- کاهش زمان و هزینه رسیدگی و پرداخت خسارت برای زیان‌دیدگان، مقصران تصادف و شرکتهای بیمه
3- تحول دیجیتالی در فرایند پرداخت خسارت در صنعت بیمه
4- تحلیل رفتار رانندگان
5- شناسایی رانندگان پرریسک
6- کاهش تقلبات و تخلفات از طریق تشخیص و جلوگیری از تصادفات ساختگی یا ارزیابی های بعضاً ناعادلانه
7- گستردگی ارائه خدمات اعلام حادثه و خسارت در سراسر کشور
8- گامی در جهت اجرای دولت الکترونیک
9- بالابردن کیفیت ارزیابی خسارت توسط کارشناسان به کمک یکپارچه سازی داده ها
10- تسهیل پیگیری پرونده های بیمه تصادفات توسط رانندگان و شرکت های بیمه
11- فراهم‌شدن داده ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و شرکت‌های ارزیاب خسارت
12- یکپارچه‌سازی خدمات قابل‌ارائه در تصادفات رانندگی (شامل کروکی، اورژانس، امدادخودرو، یدک‌کش و غیره)
13- شناسایی مناطق پرخطر و حادثه‌خیز در تصادفات رانندگی
14- شناسایی رانندگان پرریسک
15- اتوماسیون و هوشمندسازی فرایندها و عملیات مرتبط به خسارت بیمه‌نامه و ایجاد زمینه مشارکت و همکاری شرکت‌های بیمه و شرکت‌ها و اشخاص ارزیاب خسارت در طراحی و بهره‌برداری از سرویس‌های پلتفرم

حوزه‌ها:

1- عملیات اعلام حادثه
2- عملیات ارزیابی و تعیین میزان خسارت
3- عملیات تشکیل الکترونیکی پرونده خسارت

ذی‌نفعان:

1- بیمه مرکزی
2- شرکت‌های بیمه
3- شرکت‌ها و کارشناسان ارزیاب خسارت صنعت بیمه
4- شرکت‌های استارت‌آپ بیمه (اینشورتک‌ها)
5- قوه قضائیه
6- شورای حل اختلاف
7- پلیس
8- وزارت بهداشت
9- اورژانس
10- پزشک‌ قانونی
11- سازمان راهداری
12- آتش‌نشانی
13- تعمیرگاه‌ها
14- شرکت‌های امدادخودرو
15- شرکت‌های طراحی کننده برنامه‌های مسیریابی برخط
16- شرکت‌های ارائه خدمات یدک‌کش
17- زیان‌دیده و مقصر حادثه
18- کارشناسان بازدید صنعت بیمه

 

شرح خدمات:

1- اعلام حادثه و خسارت برخط جهت رسیدگی و پرداخت تصادفات منتج به خسارت مالی تا حد پوشش بیمه شخص ثالث که نیازی به تأیید و یا کروکی پلیس ندارند
2- اعلام حادثه و خسارت برخط جهت رسیدگی و پرداخت تصادفات منتج به خسارت مالی تا حد پوشش بیمه شخص ثالث و یا غیر سازشی که نیاز به تأیید و یا کروکی پلیس دارند
3- اعلام حادثه و خسارت برخط جهت تصادفات منتج به جرح و فوت
4- تشکیل پرونده الکترونیکی خسارت‌های مالی
5- تشکیل پرونده الکترونیکی خسارت‌های جانی (جرح و فوت)
6- ارائه پنل مشاهده وضعیت خسارت جهت حذف مراجعات حضوری افراد به دستگاه‌های ذی‌ربط تصادفات از جمله شرکت های بیمه، پلیس راهور و غیره
7- ارائه خدمات 7 روز هفته و 24 ساعته مرکز ارتباط جهت پاسخگویی به درخواست‌ها و سؤالات
8- ارائه خدمات یکپارچه در زمان تصادف شامل کروکی برخط، ارزیابی خسارت برخط، امدادخودرو، یدک‌کش، اورژانس و غیره بر اساس موقعیت مکان تصادف و درخواست متقاضی

روش ارائه خدمات:

1- در قالب سرویس API جهت پیاده‌سازی در سامانه مشتری
2- در قالب برنامه موبایل (WebApp) با پرتال اختصاصی مشاهده درخواست‌ها و عملیات صورت پذیرفته

جهت مشاهده محتوی دیجیتال این بارکد را اسکن نمایید